TORT MOTYLKOWY

Pokryty masą z ricotty i białej czekolady, a w środku konfitura malinowa oraz budyń waniliowy.


Weszłam do kuchni, zauważyłam 2 buraki, i od razu przypomniałam sobie że od dłuższego czasu rozmyślam nad upieczeniem ciasta z ich udziałem. Miało być zwykłe ciasto z burakiem, ale zachciało mi się ozdabiać, więc wyszedł tort. Szkoda że żadna z moich młodszych kuzynek nie obchodzi akurat urodzin-pasowałby idealnie.

Przepis jest w 100% wymyślony przeze mnie. Na początku chciałam wejść do Internetu, poszukać jakiś inspiracji, popatrzeć co ludzie dodają do tego typu ciast, ale po 2 minutowych bezowocnych przeszukiwaniach przeglądarki poszłam do kuchni i sama coś wymyśliłam.




1. Ciasto: 



Ciasto nie należy do najsłodszych, więc jeżeli ktoś lubi może dodać więcej cukru.

Masło, miód i cukier roztopić w rondelku.
W osobnej misce wymieszać suche składniki: mąkę, sodę i kakao
Buraka zetrzeć na tarce, dodać jaja. Następnie wlać przestudzoną masę z rondelka, wymieszać. Na samym końcu dodawać suche składniki. Ciasto będzie bardzo gęste.
Przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 50 minut w temp. 200st.
Mnie wyszły 2 blachy ciasta oraz 3 małe muffinki...  (trochę dużo, więc część zamroziłam).

2. Budyń:

jajko
2 łyżki mąki pszenej
2 łyżki mąki ziemniaczenej
10łyżek cukru
łyżeczka ekstraktu wanilinowego
0,5 litra mleka.

Odlać szklankę mleka i zagotować. Resztę składników wymieszać w garnku podgrzać i dodać resztę ciepłego mleka. Gdy masa zgęstnieje można dodać łyżkę masła. Przestudzić.

3. Masa z ricotty

400g sera ricotta
100g białej czekolady

Ser przełożyć do miski-wymieszać. Białą czekoladę stopić, a następnie stopniowo dodawać do sera. Odstawić do lodówki.

4. Ozdoby


cukrowe motylki
odlewy z białej i mlecznej czekolady 

Cukrowe motylki można kupić w każdym większym markecie. 
Aby wykonać motylki z czekolady należy mieć foremkę. Trzeba wysmarować ją oliwą, wlać stopioną czekoladę, wstawić do zamrażarki. Gdy są już zastygnięte wychodzą z delikatną pomocą.

 5. Składanie całości:

Przekroić ciasto.Spód posmarować konfiturą malinową, nałożyć budyń, przykryć 2 częścią ciasta. Wstawić do lodówki. Później obłożyć kremem i ozdobić. Odstawić do lodówki by się schłodziło.



Smacznego.

2 komentarze:

  1. przeuroczy! i to na dodatek buraczany biszkopt :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest przesliczny! :) mimo, ze mamy jesień to skojarzył mi się zdecydowanie z wiosną :))

    OdpowiedzUsuń